O experiență nouă de mentorat

Ruxi împreună cu coordonatorii de voluntari, în job-shadowing la Diaconia

De ce de-ai decis să participi la proiectul “Voluntari pentru muzee brașovene”?

Am decis să particip în cadrul acestui proiect în primul rând pentru că este o oportunitate inedită și nouă de voluntariat în Brașov iar în al doilea rând pentru că, prin activitățile planificate, proiectul s-a dovedit a fi util pentru angajații muzeelor care au desfășurat vizite la ONG-urile locale unde au învățat despre managementul voluntarilor din diferite perspective. 

Care au fost așteptările tale?

Tineri și părinți interesați, muzee care doresc să participe în proiect, vizibilitate în comunitate. Întotdeauna când este vorba despre voluntari mă aștept la seriozitate și punctualitate din partea lor. În plus, știam că vor fi activități diferite în muzee față de cele desfășurate în unele ONG-uri iar acest lucru aduce varietate în oportunitățile de voluntariat precum și originalitate. Mă aștept în continuare ca astfel de inițiative să fie binevenite în comunitate și de ce nu, diseminate și poate replicate în alte orașe. 

Care a fost rolul tău în acest proiect?

Fiind coordonator al rețelei de ONG-uri din Brașov am avut ocazia pe parcursul acestor luni să organizez întâlniri de job-shadowing și vizite la 7 organizații care lucrează cu voluntari în județ. Împreună cu personalul responsabil de voluntari din muzeele partenere am aflat despre diferitele feluri de coordonare a voluntarilor (recrutare, motivare, recompensare) și despre activitățile de voluntariat ce implică beneficiari din categorii dezavantajate. 

Să lucrezi cu adolescenți nu este o sarcină ușoară, mai ales că pentru mulți dintre cei care s-au implicat în acest proiect a fost prima experiență de voluntariat. Și tu ai făcut parte dintre cei care i-au ghidat prin lumea voluntariatului. Ce părere ai despre cooperarea cu ei și cu muzeele? Care a fost cea mai mare provocare pentru tine?

La începutul proiectului voluntarii au beneficiat de un training cu Claudia Popa de la Colors și Valer Rus de la Muzeul Casa Mureșenilor, training în cadrul căruia li s-au explicat activitățile, au primit răspunsuri la întrebări și au avut ocazia de a se cunoaște mai bine și de a lucra în echipă. Acesta a fost primul pas de interacțiune între participanți. Colaborarea mea cu muzeele a fost foarte bună, comunicarea și activitățile au decurs conform planului meu și a responsabilităților în proiect. Voluntarii au comunicat în mod direct cu coordonatorii din muzee, având mereu la îndemână o planificare a activităților pe care Claudia o posta în prealabil. Cred că cea mai mare provocare a proiectului este ca participanții voluntari să continue să voluntarieze fie pentru muzee fie pentru alte organizații iar coordonatorii din muzee să înceapă să recruteze, să creeze în mod vizibil oportunități de voluntari în mediul cultural și să-și formeze o experiență de lucru în managementul voluntarilor.

Dacă ar trebui să faci un scurt raport al acestui proiect, care ar fi cel mai important rezultat? Ești mulțumită de participarea ta?

Bineînțeles că mă bucur că am fost partener în acest proiect benefic pentru comunitate și în special de interes pentru mediul cultural. Consider important faptul că organizațiile au fost dispuse să împărtășească și cu alte persoane, din alt domeniu, experiența lor în lucrul cu voluntarii. Astfel, ca și rezultate, coordonatorii din muzee au putut discuta direct cu cei care au experiență în managementul de voluntari, au putut să afle răspunsuri la problemele care îi preocupau, au primit sfaturi și diferite trucuri din interior despre motivarea voluntarilor. Sper ca multe din cele văzute și auzite să poata fi puse în practică în muzee, aducând astfel beneficii instituiilor și noi oportunități tinerilor din comunitate, elevi, liceeni. 

Leave A Comment

Asociatia Colors este inreg. la Reg. Asociatiilor si Fundatiilor cu nr. 27/23.04.2008
CIF 23843119 RO75RNCB005310754350001 operator de date personale nr. 18981